Ter plaatse - Santarém - Reisverslag uit Santarém, Portugal van Fabienne Haesevoets - WaarBenJij.nu Ter plaatse - Santarém - Reisverslag uit Santarém, Portugal van Fabienne Haesevoets - WaarBenJij.nu

Ter plaatse - Santarém

Door: Fabienne

Blijf op de hoogte en volg Fabienne

27 Februari 2015 | Portugal, Santarém

Goed op tijd op de luchthaven, een zeer aangename vlucht en dan eindelijk in Portugal!
Het wachten op de bagage duurde onvoorstelbaar lang met als resultaat dat ik mijn aansluitende treinverbinding niet meer haalde, het werd dus een uurtje wachten… Het zonnetje maakte dit natuurlijk voor een stuk goed. Snel even mijn buddy gecontacteerd en een tweetal uurtjes later stond hij me op te wachten aan het station.
Eenmaal aangekomen in de universiteit kreeg ik mijn kamer toegewezen en maakte ik kennis met mijn kamergenote, Vania, een Portugees meisje, zij studeert management. Haar Engels is niet zo goed, legt ze mij uit, maar mijn Portugees ook niet, dus dat komt goed uit, zo kunnen we zeker van elkaar leren..
Het uitzicht vanop onze kamer is zoals je kan zien op de foto's zeer mooi en rustgevend.
Ricardo stelde mij ook voor aan Marthe, een studente van Spanje.
Uitpakken en daarna kennismaken met de andere Erasmus studenten. Er zijn helaas maar een 4-tal studenten dus we lopen hier eigenlijk een beetje verloren op het ogenblik… Dit zal ongetwijfeld veranderen de komende weken. Eens de lessen starten zullen we nieuwe mensen leren kennen… en zij zullen ons ongetwijfeld wegwijs maken in de campus, het dorp, Portugal,…
Straks heb ik nog een afspraak met mijn docent i.v.m. mijn lessen, normaal was dit gisteren, maar hij was dubbel geboekt. Spannend, mijn lessenrooster…
Hetgeen mij vooral opvalt de eerste dagen hier is de zuiderse mentaliteit, je moet hier echt meegaan op hun ritme en niet te snel panikeren wanneer het iets langer duurt. Alles komt in orde is hun motto, geen paniek, geen stress!
Dit zal voor mij de grootste aanpassing zijn, denk ik.. Ik hoop dan stiekem ook op een druk en leuk programma.
Morgen hebben Marthe en ik reeds een trip naar Lissabon gepland dus daar kijk ik wel naar uit.
Santarém zelf is zeer klein en rustig. De universiteit ligt ook een groot stuk van het centrum, er zijn geen bussen dus elke dag een twintigtal minuutjes stappen, dus geen extra fitness meer nodig!
Ik maakte van de vorige dagen gebruik om wat te gaan wandelen en te genieten van de omgeving zoals je op de foto’s kan zien. Vandaag volgde ik de aanwijzing “Porta do Sol”, ik kwam terecht in een soort van park. De restanten en een deel van de omwalling van het moslim Kasteel Alcaçova kan je hier bewonderen. Het uitzicht is werkelijk geweldig!
Santarém is een klein dorp maar wel met een grote geschiedenis en enkele mooie bezienswaardigheden, deze ga ik de komende dagen zeker ontdekken.
Voilà, heel veel gebeurde er deze eerste dagen nog niet dus het is voor mij nog even spannend.. Dus later meer nieuws en een verslag over onze trip naar Lissabon!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Santarém

Fabienne

Bijna kleuterjuf, laatstejaars studente aan de hogeschool Thomas More Mechelen. In het verleden werkte ik reeds gedurende een drietal jaar in het buitenland. Andere oorden, andere landen, het lijkt een microbe, eens eenmaal gebeten moeilijk vanaf te raken :-) Na een korte uitwisseling vorig jaar, kriebelde het weeral.. Daarom besloot ik om dit jaar een heel semester op uitwisseling te gaan. Portugal is ditmaal mijn bestemming voor een aantal maanden...

Actief sinds 18 Feb. 2015
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 3301

Voorgaande reizen:

25 Februari 2015 - 16 Juni 2015

Ongeduld!

25 Februari 2015 - 16 Juni 2015

Portugees avontuur!

Landen bezocht: