Terug van weggeweest... - Reisverslag uit Santarém, Portugal van Fabienne Haesevoets - WaarBenJij.nu Terug van weggeweest... - Reisverslag uit Santarém, Portugal van Fabienne Haesevoets - WaarBenJij.nu

Terug van weggeweest...

Door: Fabienne Haesevoets

Blijf op de hoogte en volg Fabienne

14 April 2015 | Portugal, Santarém

Terug van weggeweest….

Het is al enkele weken geleden dat ik jullie schreef via mijn blog. Het was zoals ik jullie reeds voorheen vertelde de bedoeling om enkele uitstappen te doen, maar zoals niets ooit zeker is in Portugal ☺ vielen ook deze plannen in het water. De afgelopen weken verliepen dan ook vrij rustig, niet veel info voor mijn blog ☺

Ik keerde een weekje terug naar België tijdens de vakantie hier. Het was even wennen, moet ik eerlijk toegeven. Onze manier van leven en de meer zuidelijke manier is toch wel dag en nacht hoor. Het was wel leuk om iedereen terug te zien. Op die manier besef je nog meer hoe hard je sommige gemist hebt. Maar de week vloog voorbij en het was weer tijd om afscheid te nemen. Opeens en onverwachts nog enkele dagen langer in België, geannuleerde vlucht door de staking in Frankrijk. Deze dagen waren onmiddellijk ingevuld en ook weer snel voorbij ☹
Na enkele extra dagen aan het thuisfront dan toch terug in Santarém, Portugal.
De Paasvakantie is hier ondertussen achter de rug. Alles gaat dus terug zijn gewone gangetje, veel nieuws is er niet te melden. Mijn week bestaat hier nog steeds vooral uit het volgen van de lessen, portfolio’s schrijven, lezen, werken aan mijn BP en niet onbelangrijk de plaatselijke economie, horeca te steunen…
Dit weekend hebben we een uitstap naar Sintra gepland, we zullen dan overnachten in Lissabon. Ik hoop dat het ditmaal doorgaat, want we hebben nog niet veel gezien in de buurt. Buiten Belém en Almeirim zijn we voornamelijk hier in de buurt blijven rondhangen. Het historisch centrum van Santarém kennen we ondertussen vanbuiten ☺
Vanaf 27 april zal ik effectief stage lopen in een schooltje hier in Portugal. Daar kijk ik ontzettend naar uit, ik mis het contact met de kleuters. Ik ben nieuwsgierig en benieuwd naar de eventuele gelijkenissen of verschillen. De manier waarop ik les krijg, verschilt enorm van de manier in België. Dit ligt voor een groot deel aan het systeem dat ze hier hanteren, Bachelor is hier de basisopleiding en is niet specifiek voor kleuter, lager of middelbaar onderwijs. Deze keuze maak je pas tijdens je Master. Misschien zijn er in de kleuterklas ook wel grote verschillen, spannend…
Ik mis op dit moment vooral de link met onze school, onze opleiding, ik hoop dat de stage dit gevoel kan wegnemen.. Ik word dus echt ongeduldig!
Volgende week komt er ook een docent vanuit België een dagje lesgeven, welbepaald over het milieu. Ook de korte uitwisselingen komen eraan, volgens mijn coördinator hier zullen er 4 studenten van Thomas More zijn… En eerst nog Sintra. Allemaal nieuwe dingen, spannend...

Meer kan ik jullie niet vertellen…
Tot later!

  • 15 April 2015 - 14:33

    Lies:

    Hej Fabienne!

    Een beetje toevallig ben ik op jouw blog gevallen. Ik ben 1 van die 4 studenten die op een korte uitwisseling komt.
    Het lijkt me dat je het daar wel naar je zin hebt, hopelijk kan ik (en de anderen) dat gevoel ook ervaren.
    Misschien tot binnen een paar dagen!

    Groetjes,

    Lies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Santarém

Fabienne

Bijna kleuterjuf, laatstejaars studente aan de hogeschool Thomas More Mechelen. In het verleden werkte ik reeds gedurende een drietal jaar in het buitenland. Andere oorden, andere landen, het lijkt een microbe, eens eenmaal gebeten moeilijk vanaf te raken :-) Na een korte uitwisseling vorig jaar, kriebelde het weeral.. Daarom besloot ik om dit jaar een heel semester op uitwisseling te gaan. Portugal is ditmaal mijn bestemming voor een aantal maanden...

Actief sinds 18 Feb. 2015
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 3297

Voorgaande reizen:

25 Februari 2015 - 16 Juni 2015

Ongeduld!

25 Februari 2015 - 16 Juni 2015

Portugees avontuur!

Landen bezocht: